/ بلاگ / رونی کلمن
رونی کلمن

رونی کلمن یک ورزشکار آمریکاییست که در ورزش پرورش اندام از افراد صاحب نام در سراسر جهان می باشد.

از جمله قهرمانی ها و افتخارات رونی کلمن می توان به ۸ بار عنوان قهرمانی در مسابقات مستر المپیا و ۲۶ بار عنوان قهرمانی در مسابقات فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام اشاره کرد.

پیش از رونی کلمن رکورد قهرمانی فدراسیون جهانی بدنسازی متعلق به وینس تیلور بود که در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۹۲ شمسی) توسط کلمن شکسته شد و عنوان قهرمان را نصیب خود کرد.

او در اواخر ۳۰ سالگی وارد ورزش حرفه ای شد که از نظر بسیاری از ورزشکاران این سن برای شروع خیلی دیر است. اما رونی با توجه به دیدگاه همیشه روشن و مثبتی که داشت توانست به بلندترین مرتبه و جایگاه برسد.

تولد و جوانی رونی کلمن

رونی کلمن (Ronnie Coleman) ورزشکار و بدنساز حرفه ای آمریکایی در ۱۳ مه سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۳ شمسی ) در منروو واقع در لوئیزیانا ایالات متحده آمریکا چشم به جهان گشود.

در کودکی به همراه خانواده به شهر تگزاس مهاجرت کردند و به ادامه ی زندگی در این شهر پرداختند.

در سال ۱۹۸۲ میلادی (۱۳۶۱ شمسی) از دبیرستان سیرکا فارغ التحصیل شد. پس از آن وارد دانشگاه گرملینگ استیت شد و در رشته ی حسابداری به ادامه ی تحصیل پرداخت.

شروع بدنسازی و ورود به بازار کار

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به عنوان افسر پلیس در تگزاس شروع به خدمت کرد.

شروع ورزش و تمرین رونی کلمن از اینجا شروع شد که افسر همکارش گوستاو آرلوتو به رونی پیشنهاد کرد تا در باشگاه مترفلکس برایان دابسون شروع به تمرین کند.

پس از مدتی به پیشنهاد همکارش وارد باشگاه آماتورها شد؛ و با پیشنهاد فوق العاده مدیر باشگاه روبرو شد.

حالا این پیشنهاد فوق العاده چه بود؟

مدیر باشگاه پیشنهاد داد در صورتی که رونی کلمن به وی اجازه مربی گری اش را برای برنده شدن در مسابقات مستر تگزاس بدهد عضویت دائم باشگاه را در اختیار رونی کلمن قرار میدهد.

با توجه به استعداد وی، او در مسابقات همان سال ۱۹۹۰ میلادی (۱۳۶۹ شمسی) مستر تگزاس نفر اول در دو رشته اورال و وزن سنگین را بدست آورد که برای رونی بدون تجربه موفقیت بزرگی به شمار میرفت.

همچنین با کسب عنوان قهرمانی در رده آماتورهای جهانی در سال ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۷۰ شمسی) توانست کارت حرفه ای و جواز حضور در مسابقات حرفه ای را به دست آورد.

همین مسابقات نقطه عطفی برای کلمن بود و سبب شد که از همان جا ورزش بدنسازی را به صورت جدی دنبال کند و در نهایت به این همه موففیت و مدال دست پیدا کند.

اوج دوران بدنسازی

رونی کلمن در سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴ شمسی) برای بار نخست به عنوان یک بدنساز به صورت حرفه ای در مسابقات و رقابت های کانادا شرکت کرد، او دو سال متوالی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

پس از مسابقات کانادا در رقابت های گرند پریکس روسیه در سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۶ شمسی) نیز به عنوان قهرمان شناخته شد.

البته این امر را مد نظر داشته باشید رشد رونی در بدنسازی نسبت به هم رشته هایش و رقبای خود کمی کندتر بود اما استعداد و پشتکار فوق العاده ای داشت.

همواره موفقیت های انسان پس از شکست های متفاوت رقم میخورد برای مثال او در سال ۱۹۹۲ میلادی (۱۳۷۱ شمسی) برای اولین بار در رقابت های مستر المپیا شرکت کرد و هیچ مقام و قهرمانی کسب نکرد.

در مسابقات بعدی در سال ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۳ شمسی) عنوان نفر ۱۵ ام را کسب کرد و سال های بعدی نیز به قهرمانی نرسید.

او هرگز از تلاش و کوشش دست نکشید تا اینکه در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷ شمسی) برای بار نخست مقاوم اول مسابقات مستر المپیا را کسب کرد.

پس از این مسابقات بود که رونی کلمن توانست ۸ مرتبه بدون شکست مقام اول و عنوان قهرمانی مستر المپیا را برای خود کند.

سرانجام در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۵ شمسی) برای اخرین بار در رقابت های مستر المپیا شرکت کرد و نفر چهارم این مسابقات شد.

عمل جراحی رونی کلمن

رونی کلمن به دلیل شدت تمرین های مداوم و پیاپی بعد از بازنشستگی دو بار تحت عمل های جراحی ستون فقرات و مهره های گردن قرار گرفت که جملگی این آسیب ها به سبب تمرینات سنگین در طی دوره ورزشی وی بوده است.

رونی عمل های جراحی طاقت فرسایی را تحمل کرد برای مثال پس از برگزاری مسابقات مستر المپیا سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) رونی بایستی ۷ عمل جراحی بر روی کمرش انجام می شد که در نهایت این عمل ها ۱۱ ساعت طول کشید و به حدی سخت و طاقت فرسا بود که رونی مجبور بود مدتی را روی ویلچر بگذراند.

تاسیس شرکت

رونی پس از بازنشسته شدن به سبب علاقه ای که به سلامت و تندرستی داشت در نتیجه تصمیم گرفت تا یک شرکت مکمل غذایی را تاسیس و اداره کند.

شرکتی که رونی قصد تاسیس آن را داشت برای تولید محصولاتی چون چربی سوزها و مکمل های ورزشی و … قرار بود فعالیت کند.

وی این شرکت را تاسیس کرد و در بسیاری از نمایشگاه های بدنسازی هم به جهت تبلیغ شرکت خود و هم به جهت علاقه ای که داشت شرکت میکرد و با دوستداران و طرفداران خود ملاقات میکرد.

این دیدارها و ملاقات ها هم برای رونی لذت بخش بود و هم برای طرفدارانش سبب میشد تا آنها تشویق به ورزش شوند و به نوعی انگیزه ای بزرگ برای ورزش کردن انها به شمار میرفت.

 زندگی شخصی رونی کلمن

رونی کلمن یک مسیحی معتقد است که به قوانین دین خود مقید می باشد و در نظر دوستان اش یک مسیحی دو آتیشِ به شمار میرود.

در ابتدا او در سال ۱۹۹۸ میلادی (۱۳۷۷ شمسی) با مربی لبنانی – فرانسوی با نام کریستین اچار اشنا شد. مراسم عروسی اش را در بیروت برگزار کرد که البته این وصال دوام زیادی نداشت و خیلی زود از هم جدا شدند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) با سوزان ویلیام که یک مربی خصوصی بود ازدواج کرد و تاکنون دارای ۴ فرزند هستند.

سفر به ایران

در اردیبهشت سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۴ شمسی) رونی کلمن برای حضور در یک سمینار به جهت آموزش به ایران دعوت شد.

در ابتدای ورود به شهر تهران و سپس به شیراز رفت.

رونی در مدت حضور در تهران به بهشت زهرا رفته و بر سر مزار مصطفی مازح که در رابطه با ترور سلمان رشدی فوت شده بود حاضر شد. پس از حضور در بهشت زهرا تمامی برنامه های آموزشی که قرار بود در آنها شرکت کند لغو گردید.

هیچگاه دلیل این لغو شدگی این برنامه ها اعلام نشد.

برای حضور در مراسم و سمینار های آموزشی رونی کلمن قراردادی بسته شد که در آن دستمزد رونی برای مدتی که در ایران است ذکر شد. این مبلغ ۱۷,۰۰۰ هزار دلار بود اما به هنگام بازگشت تنها ۵,۰۰۰ هزار دلار از این مبلغ را دریافت کرد و معتقد بود که کاری انجام نداده است و نباید مبلغ قرارداد را کامل دریافت کند و حق من همین مقدار است.

همچنین رونی در یک مصاحبه تلوزیونی در شبکه خبر نیز حضور پیدا کرد.


  • bita
  • 10:07 1402-11-11
  • 172
  • 0
ارسال دیدگاه
در ژانرها
در رده‌های سنی
جستجوهای پرتکرار
1 کالا
  • مجموع سبد
    0 تومان
    ثبت سفارش