/ بلاگ / ستاره چیست؟
ستاره چیست؟

ستارگان را می توان به عنوان توپ های درخشان، متشکل از پلاسما، که توسط گرانش آن به هم چسبیده، تعریف کرد. حتما می پرسید پلاسما چیست؟ پلاسما حالت گرم شده ای از ماده است. در واقع در حالت معمول می‌توان گفت که اگر جامد را گرم کنیم، به مایع و اگر دوباره گرم کنیم به گاز و باز اگر به گرما ادامه دهیم؛ ماده به پلاسما تبدیل می‌شود که می‌توان به‌طور تقریبی در حالت معمول دمای پلاسما را در حدود ۲۰۰۰ درجه سانتی‌گراد بیان کرد. ستارگان از گازهایی مانند هیدروژن، هلیوم و سایر عناصر نوری مشابه تشکیل شده اند.

چرا ستاره ها را نورانی می بینیم؟
درخشش در ستارگان به دلیل واکنش هسته ای است که در هسته آنها اتفاق می افتد، واکنش هسته ای در نتیجه ترکیب هیدروژن به هلیوم اتفاق می افتد. واکنش اتمی که در ستارگان ایجاد می شود ، به طور مداوم انرژی را به صورت نور ، در جهان منتشر می کند و به ما کمک می کند تا آنها را ببینیم .



چرا ستاره ها چشمک می زنند؟
یکی از ویژگی های مهم ستاره این است که آنها چشمک می زنند. زیرا نور ستاره زمانی که می خواهد به زمین برسد ، از جو زمین می گذرد و در نتیجه برخورد با جو زمین و چیزی به نام شکست جوی، به نظر می رسد ستاره چشمک می زند.
سیارات کمی نزدیک به زمین هستند و نور منعکس شده از آنها مستقیماً بدون هیچ شکستی از جو زمین عبور می کند و به همین دلیل آنها چشمک نمی زنند.


ستاره خورشید
خورشید نزدیکترین ستاره به سیاره زمین است که تقریباً ۱۵۰ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد. فاصله ستارگان در سال نوری بیان شده است، یعنی فاصله ای که سالانه با نور طی می شود.

  • bita
  • 15:22 1401-4-20
  • 417
  • 0
ارسال دیدگاه
در ژانرها
در رده‌های سنی
جستجوهای پرتکرار
1 کالا
  • مجموع سبد
    0 تومان
    ثبت سفارش